Marketing

Fenntartható fejlődés

A nyolcvanas évek elején jelent meg a “fenntartható fejlődés” kifejezés a nemzetközi szakirodalomban. A jelentésben a definíció a következő: “a fenntartható fejlődés olyan fejlődés, amely kielégíti a jelen szükségleteit, anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő nemzedékek esélyét arra, hogy ők is kielégíthessék szükségleteiket”.
Herman Daly szerint: “a fenntartható fejlődés a folytonos szociális jólét elérése, anélkül, hogy az ökológiai eltartó-képességet meghaladó módon növekednénk”.

A fenntartható fejlődés három alappilléren nyugszik: a szociális, a gazdasági és a környezeti pilléreken és mindhármat együttesen, kölcsönhatásaik figyelembevételével mérlegelni kell a különböző fejlesztési stratégiák, programok kidolgozása során, illetve a konkrét intézkedésekben, cselekvésekben. A fejlődés alapvető célja tehát a szociális jólét, a méltányos életfeltételek lehetőségének biztosítása mindenki és egyaránt a jelenlegi és a jövőbeli nemzedékek számára.  ( Lester R. Brown, 1983.)

Az egészség nemcsak önmagában értékes, és egyike az alapvető emberi jogoknak, de a fenntartható fejlődés forrása és eredményei is egyben (World Health Organization, 2016). Az értékek vizsgálata a társadalmi marketing alapja. (Piskóti, 2013.)

Az emberek egészsége nem tartható fenn egészséges környezet, egészséges fogyasztási és életmódbeli szokások, felelős egészségügyi rendszer nélkül és a természeti erőforrásokkal való helyes gazdálkodás nélkül. Ugyanakkor az egészség pozitívan hat mind a gazdasági, mind a társadalmi fejlődésre. Az egészség a fenntartható fejlődéshez való összetett kapcsolódása miatt, a fenntartható fejlődés központi elemének tekinthető (Sustainable Development Solutions Network, 2014; World Health Organisation, 2016; Every Women Every Child, 2015).

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

2 × öt =